Kulunut viikko


2. - 5.12
Julkaisin eka osan blogistani 30.11 ja olen niin onnellinen saamastani palautteesta ja tsemppiviesteistä. Tiedän, että ympärilläni valtavasti hyviä, ihania ihmisiä, tuttuja ja tuntemattomia <3 He kannattelevat, kiitos heille !
Yritämpä tässä taas niputtaa kuluneen viikon

Eipä alkanut maanantai ruusuisesti,ei! Kotona otetttu Olanzapin sytostaatin oheislääke saa mun pään sekasin. Aamupäivällä tippaan. Jälleen kerran nukahtelin linkkarissa, heräsin vähän ennen sairaalaa. Täytynee sanoa kuskille, että herättää. Hyppäsin linkkarista ulos ja tartuin lyhtypylvääseen, mahtoi ihimiset kattoa pitkikseltään.  Mitä väliä!

Menin osastolle, huonovointisena ja pahantuulisena. Kaikki harmittaa. Hoitaja tulee tippapullojensa kans. Kysyin, onnistuuko tipan laitto eka kerralla? Ei uskaltanu luvata eikä onnistunut. Itketti. Kehtas vielä kysyä, voiko yrittää uudelleen? No ei todellakaan! Mie mikkään harjotuskappale ole! Olin jopa vähän ilikiä, tahtomattani. Onneksi älys hakea toisen hoitajan ja homma hoitui näppärästi, kiitos hänelle. Tipassa menikin sit reipas kolme tuntia, nukkuen. Säteet oli iltapäivällä ja takas osastolle. Eivät meinanneet päästä mua pois, oisivat pitäneet mut yön yli. Onneksi virkistyin, koska illalla olin
menossa prätkäystävien kans teatteriin . Ois ollu kiva käydä heidän kans ensin syömässä. Mutta hyvä näin.
Oli ihana nähdä kamuja ja viettää heidän kans aikaa, sai vähän muuta ajateltavaa. Teatteriesitys oli hauska "Lisää saikkua, kiitos!"
Sain iloisia uutisia Kelasta. Jei! Mie kun oon yrittäjä ja sairauspäiväraha maksetaan sen mukaan mitä oon Yel-maksuja maksellut. Luulin, että saan sen viimeisen puolen vuoden mukaan, mutta noup noup. Päiväraha tulee vuoden 2017 mukaan ja silloin olen maksanut lähes tulojen mukaan. Ja lisäksi mulla on yrittäjän sairauskuluvakuutus ja sieltä saan saman päivärahan kuin Kelasta. Plussana vielä, Fennia maksaa mun lääkkeet ja sairaalassa käynnit. Voin nyt huokasta helpotuksesta ja sairastaa ilman rahahuolia.

3.12 Lisää säteilyä ja torkkumista linkkarissa. Tänään oli hyvä päivä. Vietin aikaa kaupungilla ja kävin tapaamassa yhtä kolleegaa. Tuli hyvä mieli. Siitä innostuneena kävin pitkällä lounaalla. Lounas venyi suun vuoksi pitkäksi, syöminen antoi oman haasteensa, oli tullut muutama afta suuhun,enkä ollut niitä huomannut.
Iltapäivällä poikkesin Tempurin liikkeessä, tein heräteoston. Ostin Tempurin petarin, kallis kuin mikä. Sallin sen itelleni, ehkä tulen/joudun viettämään aikaani sängyssä. Sijoitus itseeni.

5.12 Mie inhoan näitä kasin aamulähtöjä, vaikka heräänkin ajoissa. Lisää säteilyä, verikokeita ja sairaanhoitajan tapaaminen. Kyselin hoitsulta, missä vaiheessa kaulan iho alkaa näyttämään "palamisen" oireita. Kuulemma parin viikon päästä säteiden aloittamisesta. Mulla ei näy vielä mitään, onneksi. Yhdellä tuttavalla kaula paloi ja muuttui "kilpikonnan kaulaksi" eli kovettui. Olen kyllä tehostanut ihon hoitoa, kosteutta, kosteutta ja vielä kerran kostetutta.
En ole muistanut kertoakkaan, että olen ammatiltani kosmetologi, joten ihonhoito on mulle tuttua juttua ja siksipä laitankin tähän vinkiksi muille. Käykääpä tutustumassa
www.biodrogamd.fi
- päivittäiseen puhdistamiseen:
 - Moisturizing Cleansing Milk+ Refreshing Skin Lotion
- BiodrogaMD:n Intese Moisture Serum
- silmänymp.iholle BiodrogaMD:n Ultimate Lifting Eye Care
- päiväksi BiodrogaMD:n Ultimate Lifting Cream Rich
- yöksi BiodrogaMD:n Retinol Anti Age Night Cream
Kaulan iholle
- BiodrogaMD.n Restructuring Concentrate
- BiodrogaMD:n Hypoallergen 24-h care
Nämä kaksi tuotetta tukevat erityisesti ihon uudelleenrakentumista sekä ihon luontaisen tasapainon palauttamista

Illasta kävin vähän reippailemassa ja tuulettamassa ajatuksia.. Taas tuli itku, kun lapsiani ajattelin, heidän jaksaminen on edelleen suurin huoleni. Voi kun voisin edes puolet heidän tuskastaan ottaa, niin ottaisin mielelläni.
Eräs läheisimmistä tuntuu kääntäneen selän mulle ja se tuntuu tosi pahalle. Tunnen hänen taholtaan tulleeni hylätyksi. Olen äärettömmän surullinen, ja tuntuu,että pää hajoaa, kun ei edes kysy kuinka voin? Ehkä hän ei vain pysty kohtaamaan tosiasioita. Tosin en itse vieläkään ymmärrä kuinka vakavasta asiasta on kyse. Mutta oon kyllä päättänyt selättää tämän taudin. Menen positiivisella mielellä ja tulevaisuuteen luottaen eteenpäin. Tuossa oivalsin yhen mulle tosi tärkeän asian. Voin sairastaa talven, kevään eka säteiden myötä alkaa mun toipuminen ja heti kun tiet sulaa, niin pääsen motskaroimaan ja tuulettamaan kaikki paskat pois päästä.

6.12. Itsenäisyyspäivä. Onnea Suomi 102 v!
Vähän voipunut olo taas, otetaampa tämä juhlapäivä rennosti, paitsi että sain laitettua kodin sille mallille, että joulu voi tulla.
 Ruoka maistuu pahalle, mutta pakko syödä. Ajatus rasvaisesta ruuasta etoo, kreikkalainen 8% jugurtti hunajan kans menee nippanappa. Ajatuksena oli kattoa Linnan juhlat, nukahin heti puol kasi sohvalle ja siirryin omaan sänkyyn ja nukuin aamu viiteen. Hyvin nukutti. Unenlahjoista olen kiitollinen, toki monesta muustakin asiasta

7-8.12 Iloinen viikonloppu :) ja olin suht hyvävoimainen, mitä nyt vähän etoi. Mutta jos olo ois lopussa vaikka puolet huonompi ku nyt, niin mie kyllä selviän.
Lauantaina sisko perheineen kävi kylässä. Laitoin meille hyvää ruokaa, tosin sisko sai toimia mauntarkistajana, mie vain haistelin. Primperania oli pakko ottaa, että saatoin vähän syödä.
On ihan sieltä minne ei aurinkopaista, kun ei suola maistu.. Rakastan salmiakkia, mutta sekään ei oikein maistu miltään, mutta helpottaa oloa kummasti.


Sunnuntaina poitsu kävi kyläilemässä, tuli hyvä mieli. Kokeilin Granisetronia pahoinvointiin, auttoi ja antoi jotenkin virtaa. Taidan jättää nuo Primperanit pois. Sitä paitsi Primperan saa mun pohkeet kipeäksi, varsinkin tuon vasemman. Aivan ku olis krampissa, muttei oo. Outoa!
Iltapäivällä kaverin kans käytiin kirpparilla, teellä ja kaupassa.. oli niin mahtavuutta jauhaa välillä paskaa ja nauraa päälle. Voimaannuttavaa!












Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Välituuletus!

Taustoja

Puoliväli lähestyy